عربي
טעים להכיר

טעים להכיר

מהו הודו? שאלה מצוינת!

הודו הוא מקור מעולה לאבות מזון חשובים ביותר בחיינו. למשל ברזל. לא זה של משקולת בחדר כושר, אלא ברזל שחיוני לתפקוד התקין של הגוף שלנו. תפקידו העיקרי של הברזל הוא לקשור חמצן במולקולות המוגלובין, על מנת להעבירו לכל תאי הגוף שלנו, כולל למוח. חוסר בברזל יכול להיגרם כתוצאה ממחסור במזון עשיר בברזל (שוב, הודו), או כתוצאה מאיבוד ברזל בדימומים שונים. נהוג לכנות זאת אנמיה.

עוד אחד מאבות המזון החשובים להתפתחות שניתן למצוא בהודו, הוא אבץ. אבץ הוא אחד המינרלים ההכרחיים לגדילה ולהתפתחות תקינים, להתפתחות מינית תקינה בעיקר בנערים, ליצירת זרע וביציות, לריפוי פצעים, לחיזוק עצמות, לתפקוד תקין של מערכת החיסונית, לפעילות תקינה של הורמון האינסולין, לבניית חלבונים והחומר התורשתי הנמצא בגרעין התא -RNA  ו- DNA ועוד.

ובחזרה להודו… כאמור, מלבד ברזל ואבץ, מועשר ההודו באבות מזון חשובים נוספים, כמו ויטמין B12, חלבון, ניאצין, ויטמין B6, ועוד. בנוסף, הודו נחשב לסוג בשר רזה, בהנחה שהסרתם את העור והשומן לפני האכילה. ידוע כיום שעודף שומן מן החי בתזונה, עלול לגרום לשכיחות גבוהה של מחלות לב וכלי דם, לסוגי סרטן, להשמנת יתר ועוד ולכן, הסרת העור בקביעות חשובה מאוד.

לסיכום. הודו הוא מאכל הנחשב קלאסי בארה"ב ובאנגליה. בארץ מקובל להכין ממנו פסטרמה ושווארמה. ההודו כשלעצמו הוא טעים, קל לעיכול, ודל בשומן. שילוב הודו בתפריט היומי מומלץ פה אחד ובכל גיל. מאחר שקיים מגוון רחב של אפשרויות להכנת מאכלי הודו טעימים, קלים לביצוע ומזינים, כדאי להכניסם לתכנון התפריט לכל המשפחה. בתאבון.

מגנזיום
ברזל
דל שומן
אבץ
B12
הדפס/י
To top